“colectorul de deşeuri” = agentul economic responsabil cu “strângerea deșeurilor, dar și cu stocarea preliminară în vederea transportării la o stație de tratare” (Legea 211/2011, Anexa 1).
Un colector de deșeuri este entitatea economică autorizată să preia, să stocheze temporar și să transporte deșeurile către stațiile de tratare, valorificare sau eliminare. Potrivit Legii nr. 211/2011, colectorul are responsabilități clare legate de trasabilitatea fiecărei preluări: de la întocmirea avizelor, la gestionarea contractelor și raportarea cantităților ridicate. Firmele de salubritate, operatorii autorizați pentru anumite tipuri de deșeuri sau centrele specializate de colectare fac parte din această categorie. Activitatea lor implică o relație constantă cu generatorii, autoritățile și procesatorii, iar orice eroare poate duce la sancțiuni severe.
Colectorii de deșeuri nu doar că trebuie să respecte legislația în vigoare, dar și să răspundă cerințelor tot mai stricte privind digitalizarea și raportarea în timp real. Lipsa unei evidențe centralizate duce la blocaje administrative, întârzieri și riscuri în fața controalelor. Platforma evidentadeseuri.ro oferă colectorilor o soluție completă: documente organizate, trasabilitate clară, contracte și avize într-un singur loc. Mai mult, platforma le oferă o strategie digitală de creștere, permițându-le să-și optimizeze operațiunile, să construiască încredere în relația cu partenerii și să scaleze eficient în contextul unei piețe în constantă reglementare.
Un sistem de management digital, precum evidentadeseuri.ro, oferă colectorilor de deșeuri control deplin asupra activităților zilnice și vizibilitate completă asupra tuturor operațiunilor. Prin centralizarea contractelor, avizelor, traseelor de transport și cantităților colectate, platforma online simplifică gestionarea documentelor și elimină erorile manuale. Colectorii pot urmări în timp real statusul fiecărei preluări, pot genera rapid rapoarte conforme cu legislația și pot răspunde prompt cerințelor autorităților sau ale clienților. Mai mult, platforma devine un instrument de scalare: optimizează rutele, monitorizează performanța echipelor și susține creșterea afacerii printr-o strategie bine organizată și predictibilă.
Obligație | Lege | Amendă |
---|---|---|
|
L.211/2011, art.49 | 15.000 - 30.000 RON |
|
L.211/2011, art. 14.1 | 20.000 - 40.000 RON |
|
HG.1132/2008, art. 7.18 | 5.000 - 7.500 RON |
|
L.211/2011, art. 22.3 | 15.000 - 30.000 RON |
|
HG. 235/2007, art. 5.1 | 7.500 - 10.000 RON |
Interdicție | Lege | Amendă |
|
L.211/2011, art. 19 | 20.000 - 40.000 RON |
|
HG.1132/2008, art. 10.1 | 25.000 - 30.000 RON |
|
HG. 1037/2010, art. 5.2 | 5.000 - 10.000 RON |